Ako urobiť storno dokladu vo VRP2 - krok za krokom

vrp2 pokladnica

Správne vystavené doklady sú základom každého podnikania. Napriek tomu sa môže stať, že omylom vystavíte doklad s nesprávnou sumou, údajmi alebo za transakciu, ktorá sa nakoniec neuskutoční. V takom prípade musíte faktúru stornovať. Vo VRP2 – Virtuálnej registračnej pokladnici druhej generácie od Finančnej správy (FSSR) – sa storno faktúry vykonáva prostredníctvom funkcie Oprava dokladu. Poďme si vysvetliť, ako to krok za krokom funguje.

 

Čo je „Oprava dokladu“ vo VRP2?

V systéme VRP2 sa storno faktúry alebo akéhokoľvek pokladničného dokladu realizuje vytvorením opravného dokladu. Ide o doklad, ktorý „negatívne“ vysporiada pôvodnú transakciu, či už čiastočne alebo úplne. Oprava sa prejavuje zápornými položkami, ktoré znižujú sumu pôvodného dokladu.

Dôležité je vedieť, že VRP2 nepozná samostatnú funkciu s názvom „storno“. Všetky opravy alebo storno sa riešia vytvorením dokladu typu Oprava.

 

Kedy je potrebné vykonať storno dokladu vo VRP2?

Najčastejšie dôvody na vystavenie opravného dokladu:

  • chybne zadaná cena

  • zrušená alebo neuskutočnená transakcia

  • reklamácia alebo vrátenie tovaru

 Opravny doklad vytlaceny z vrp tlaciarne

 

Ako postupovať – storno dokladu krok za krokom

Vo VRP2 môžete opravu dokladu vykonať dvoma spôsobmi:

  • Oprava dokladu vyhľadaním pôvodného dokladu

  • Manuálne zaevidovanie opravy

Nižšie nájdete podrobné návody pre obe možnosti.

 

A) Oprava dokladu vyhľadaním pôvodného dokladu

Ak máte k dispozícii pôvodný doklad vo VRP2, postupujte takto:

  1. Prihláste sa do VRP2

  2. Kliknite na Nový doklad v hlavnom menu.

  3. Zvoľte typ dokladu Pokladničný doklad.

  4. V sekcii Pridať položku dokladu vyberte Typ položky – oprava.

  5. Zvoľte možnosť Vyhľadať pôvodný doklad.

  6. Zadajte:

    • dátum vystavenia pôvodného dokladu

    • číslo dokladu

  7. Kliknite na Vyhľadať. Zobrazí sa zoznam zodpovedajúcich dokladov.

  8. Zo zoznamu vyberte doklad, ktorý chcete stornovať.

  9. Vyberte tovar alebo službu, ktorú chcete opraviť/stornovať.

    • Množstvo je v tejto fáze needitovateľné.

  10. Kliknite na Pridať položku.

  11. Môžete pridať ďalšie opravné položky alebo rovno pokračovať.

  12. Kliknite na Pokračovať.

  13. Kliknite na Vytvoriť doklad.

  14. Opravný doklad sa vygeneruje. Môžete ho:

    • vytlačiť kliknutím na Vytlačiť doklad

    • alebo odoslať e-mailom zákazníkovi kliknutím na Odoslať na E-mail.

Tento spôsob je jednoduchý, pretože systém si automaticky stiahne údaje z pôvodného dokladu.

Storno dokladu vrp2 opravny doklad

 

B) Manuálne zaevidovanie opravy

Ak pôvodný doklad nenájdete vo VRP2 (napr. bol vystavený na inej pokladnici alebo bol vymazaný), musíte opravu zaevidovať manuálne.

Postupujte nasledovne:

  1. V základnom menu kliknite na Nový doklad.

  2. Vyberte Pokladničný doklad.

  3. V sekcii Pridať položku dokladu vyberte Typ položky – oprava.

  4. Zvoľte možnosť Manuálne.

  5. Zadajte povinné údaje:

    • typ opravy (kladná alebo záporná) – pre storno zvoľte zápornú hodnotu

    • identifikátor dokladu (napr. číslo pôvodnej faktúry)

    • názov tovaru alebo služby

    • množstvo

    • jednotkovú cenu s DPH

    • sadzbu DPH (20 %, 10 %, alebo 0 %)

    • voliteľne slovnú informáciu (ak ide o opravu pri 0 % DPH)

  6. Kliknite na Pridať položku.

  7. Môžete pridať ďalšie opravné položky alebo pokračovať.

  8. Kliknite na Pokračovať.

  9. Kliknite na Vytvoriť doklad.

  10. Opravný doklad si môžete:

    • vytlačiť

    • alebo odoslať e-mailom.

 

Čo treba vedieť o storne dokladu vo VRP2

  • Vo VRP2 sa storno rieši opravou. Neexistuje samostatné tlačidlo „Storno dokladu“.

  • Ak robíte úplné storno faktúry, zadajte záporné hodnoty tak, aby sa suma vyrovnala na nulu.

  • Opravný doklad sa eviduje rovnako ako bežný pokladničný doklad.

  • Doklad vytlačený alebo odoslaný e-mailom slúži ako daňový doklad.

  • Opravné doklady sú dôležité pre účtovníctvo aj kontrolu Finančnej správy.

 

Tip: Zvoľte si správne zariadenie pre VRP2

Ak pracujete často so stornami alebo opravami dokladov, rýchlosť a pohodlie práce vám môže výrazne zjednodušiť vhodná VRP2 technika. Napríklad:

Storno faktúry vo VRP2 je jednoduché, ak poznáte správny postup. Dôležité je byť dôsledný, aby všetky vaše doklady korešpondovali so skutočnými obchodnými prípadmi. Ak si nie ste istí, odporúčame pozrieť si používateľskú príručku VRP2 alebo kontaktovať odborníka.

Ako vybrať VRP tlačiareň: Kompletný sprievodca pre podnikateľov
Vďaka eKasa Virtuálnej Pokladnici (VRP2) môžu podnikatelia výrazne znížiť náklady na rozbeh svojho podnikania. Pre malých a stredných živnostníkov je Virtuálna Pokladnica od...
Čítať článok
Prihlásenie do Virtuálnej pokladnice VRP2 - návod krok za krokom
Virtuálna pokladnica (eKasa VRP2) je bezplatná aplikácia Finančnej správy, ktorá plne nahradí vašu registračnú pokladňu. Virtuálna registračná pokladnica VRP2 má mnoho...
Čítať článok
8 výhod Virtuálnej pokladnice VRP2
Aké výhody Vám používanie VRP2 prinesie? 1. Aplikácia VRP Pokladnica v telefóne plne nahradí Vašu kasu.2. Nepotrebujete servisné prehliadky a neplatíte žiadné mesačné alebo...
Čítať článok
Ako nainštalovať VRP tlačiareň na počítač alebo notebook
Všetky naše VRP tlačiarne zakúpené na TopKasa.sk je možné okrem využitia na mobile alebo tablete (najčastejšie využitie), môžete používať VRP2 pokladnicu aj na vašom počítači,...
Čítať článok

 

Vyberte si z overených VRP tlačiarní na TopKasa.sk, za najlepšie ceny na Slovensku! 
Tlačiareň vám nastavíme a zaškolíme. Pozrieť celú ponuku VRP tlačiarní.
Tisíce podnikateľov na Slovensku využívajú VRP tlačiarne od TopKasa.sk 
TopKasa.sk je overená zákazníkmi  

hodnotenia-heureka